Czym zajmuje się agencja PR? To pytanie zadaje sobie wiele osób. Czy pomaga we wprowadzeniu produktu na rynek? A może w dotarciu do odpowiednich odbiorców? Lub w sprawnej komunikacji nowości, jakie dotyczą marki? Wszystkie te odpowiedzi są poprawne!
Działania PR obejmują bowiem szeroki wachlarz usług, takich jak komunikacja z mediami, organizowanie wydarzeń, czy tworzenie treści. Korzystając z usług agencji PR, klient zyskuje wsparcie w zakresie zarządzania swoją komunikacją (zewnętrzną, jak i wewnętrzną), co pozwala jej skutecznie dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a finalnie budować silną pozycję na rynku.
Agencja PR – zespół z szerokimi kompetencjami
AP Communication jako agencja PR dysponuje wiedzą i ponad 14-letnim doświadczeniem w wielu obszarach, które są kluczowe dla utrzymania dobrego wizerunku marki. Oto zakres usług, który oferuje agencja PR, taki jak AP Communication:
- Public Relations i Media Relations
Agencja PR pomaga budować i utrzymywać relacje z mediami, co ułatwia publikowanie materiałów prasowych i artykułów na temat firmy. Dzięki temu marka zyskuje pozytywną ekspozycję w prasie, telewizji, radiu oraz mediach internetowych. - Kreowanie i wdrażanie strategii komunikacji
Profesjonalna agencja PR pomoże stworzyć długofalową strategię komunikacji, która będzie spójna z celami i wartościami firmy. W tym zakresie obejmuje również opracowanie planów komunikacji kryzysowej, zarządzanie sytuacjami wrażliwymi oraz dbałość o wizerunek w sieci. - Social Media Marketing
Agencje PR, takie jak AP Communication, oferują pełne wsparcie w zarządzaniu mediami społecznościowymi. Pomogą zaplanować i wdrożyć strategię, tworząc angażujące treści i zwiększając interakcję z użytkownikami na różnych platformach, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, czy Twitter. - Event Marketing i organizacja wydarzeń
Organizacja wydarzeń, konferencji prasowych, spotkań biznesowych czy szkoleń to również jeden z kluczowych obszarów działalności agencji PR. Profesjonaliści dbają o każdy szczegół – od planowania, przez organizację, po promocję wydarzenia, by zapewnić firmie maksymalną widoczność. - Content Marketing
Tworzenie wartościowych treści, takich jak artykuły, blogi, infografiki, czy filmy, które pomagają w budowaniu autorytetu i pozytywnego wizerunku marki, to kolejna usługa oferowana przez agencje PR. Poprzez content marketing, firma może dotrzeć do nowych grup docelowych oraz zwiększyć zaangażowanie obecnych klientów.
Agencja PR – koszty współpracy
Najlepsza odpowiedź to: to zależy. Koszt usług agencji PR zależy bowiem od wielu zakresu działań i liczby roboczogodzin przeznaczonych na obsługę klienta. W sytuacji, w której klient traktuje agencję jako zewnętrzny dział marketingu i PR-u, oczekując dużej dyspozycyjności stawki oscylują wokół 6-10 tysięcy złotych. Wpływ na tę kwotę mają poniższe dwa czynniki:
- Zakresu usług: Pojedyncze aktywności takie jak zarządzanie social mediami, mogą kosztować mniej, podczas gdy kompleksowa obsługa obejmująca media relations lub strategii komunikacyjnych może wiązać się z wyższymi kosztami.
- Czas trwania współpracy: Długoterminowe umowy z agencją mogą wiązać się z korzystniejszymi warunkami finansowymi.
Czy agencja PR to rozwiązanie dla Twojej marki? Zapraszamy na krótkiego calla, aby wspólnie omówić Twoje potrzeby i nasze możliwości.