CENY MIESZKAŃ BIJĄ REKORDY. NASZ EKSPERT DLA FORSAL.PL

Jeszcze kilka lat temu ceny mieszkań premium w Polsce wydawały się niewyobrażalne w porównaniu do Europy Zachodniej. Dziś nikogo już nie dziwią transakcje opiewające na 80, 100, a nawet 120 tysięcy złotych za metr kwadratowy. Co więcej – w niektórych lokalizacjach stawki te przebijają ceny w Londynie czy Paryżu. Takie dane płyną z rozmowy Jacka Piotra Kacprzyka, prezesa firmy Kup i Mieszkaj, który był gościem Szymona Glonka w jego podcaście.

„Transakcje na poziomie 80–100 tysięcy złotych za metr kwadratowy są faktem. Widzieliśmy już oferty zamknięte na poziomie 120 tysięcy za metr” mówił Kacprzyk.

Kto kupuje nieruchomości premium?

Wbrew pozorom to nie celebryci są głównymi odbiorcami takich mieszkań. Rynek premium to przede wszystkim przedsiębiorcy i osoby o ugruntowanej sytuacji finansowej, które posiadają już aktywa i szukają nie tylko prestiżu, ale i bezpieczeństwa inwestycji. Nierzadko apartamenty w Złotej 44 czy Cosmopolitanie świecą pustkami – nie dlatego, że nikt w nich nie chce mieszkać, lecz dlatego, że zostały zakupione jako forma lokaty kapitału.

Ekskluzywne nieruchomości przyciągają również zagranicznych inwestorów, m.in. z USA. Polska staje się powoli bezpieczną przystanią dla globalnego kapitału, a dobrze zaprojektowane projekty mieszkaniowe z wysokim standardem obsługi – jak concierge, strefa wellness, prywatne biblioteki czy systemy smart home – stanowią istotny atut na tle europejskich konkurentów.

Czego szukają klienci?

Wśród cech, które najbardziej wpływają na wartość luksusowych nieruchomości, Kacprzyk wymienia:

· lokalizację – w centrach miast grunty są coraz bardziej ograniczone, co napędza ceny;

· architekturę i detale – oryginalna bryła i wysokiej jakości materiały to dziś must-have;

· wielkość i funkcjonalność – apartamenty premium mają zwykle od 100 do 250 m²;

· otoczenie – nabywcy szukają nie tylko nieruchomości, ale też społeczności na swoim poziomie. Link do publikacji: https://forsal.pl/wideo/obiektywnie-o-biznesie/wideo/9764055,mieszkania-w-warszawie-drozsze-niz-w-londynie-ceny-siegaja-100-tys-z.html

Co to ma wspólnego z PR-em? Więcej, niż myślisz

Rynek nieruchomości premium jest do bólu wymagający – ale dokładnie tak samo jest z rynkiem usług dla startupów, MŚP czy firm technologicznych. W AP Communication rozumiemy, że bez odpowiednio zaplanowanej komunikacji, nawet najlepszy produkt – czy to apartament w centrum miasta, czy innowacyjne rozwiązanie z obszaru AI – nie zbuduje wartości rynkowej.

Dlatego pomagamy naszym klientom prowadzić PR dla startupów w sposób przemyślany, spójny i dopasowany do etapu rozwoju. Wspieramy także MŚP, które chcą wyjść z cienia większych graczy i zdobyć głos w mediach oraz branżowych rozmowach.

Uczymy mówić językiem klienta – nawet jeśli to język algorytmów

Coraz częściej współpracujemy z firmami technologicznymi i AI, które mają genialne produkty, ale nie potrafią ich w prosty sposób zakomunikować. Pomagamy im uczyć się mówić językiem klienta, przekładając zawiłe funkcje i procesy na konkretne korzyści dla użytkownika końcowego.

To umiejętność, która w 2025 roku decyduje nie tylko o pozyskaniu klientów, ale i o finansowaniu, partnerstwach i dalszym rozwoju.

Budowa marki osobistej CEO? Obowiązkowa

W dynamicznych branżach wizerunek lidera firmy to często kluczowy zasób. Pomagamy naszym klientom budować markę osobistą CEO, by stali się nie tylko reprezentantami swoich firm, ale też ekspertami w oczach rynku, mediów i potencjalnych inwestorów.

W dobie LinkedIna i podcastów to nie opcja – to element strategii. Szukasz pomocy z obszarów PR? Napisz do nas.

Kontakt

AP COMMUNICATION SP.Z.O.O NIP: 7331368246 ania@apcommunication.pl paulina@apcommunication.pl tel. 530 043 604

Napisz do nas

Poszukujesz partnera, który będzie budował Twoją markę? Sprawdź, jak możemy pomóc.

Napisz do nas, a odpowiemy w ciągu 24 h.

Aby wypełnić ten formularz, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce.
Administratorem Twoich danych osobowych jest AP Communication. Kliknij i dowiedz się więcej, w tym o celach przetwarzania i o Twoich prawach.